Ook aankomend schooljaar ben ik als schoolmaatschappelijk werker verbonden aan jullie school, de Oranje Nassauschool.

Voor wie mijn nog niet kent, ik ben Angela Tanis. Ik ben al een groot aantal jaar werkzaam als (school) maatschappelijk werker bij Kwadraad op Goeree-Overflakkee.

Ik ben getrouwd en moeder van twee kinderen (14 en 18 jaar) . Als moeder van twee kinderen weet ik dat opvoeden niet altijd even makkelijk is. En dan kan het heel fijn zijn als iemand even met je mee denkt en je kan voorzien van informatie of advies.

Als schoolmaatschappelijk werker ben ik er voor uw kind, maar ook voor u als u een vraag heeft of ergens tegenaan loopt met betrekking tot het opgroeien van uw kind. Dat kunnenvragen zijn als; Hoe ga je ermee om als er moeilijkheden in de thuissituatie of op school zijn?

Wat als uw/jouw kind een moeilijke gebeurtenis heeft meegemaakt of als er bijvoorbeeld sprake is van echtscheiding of overlijden? Wat als uw/jouw kind snel angstig, boos of verdrietig is? Dat kunnen redenen zijn om school maatschappelijk werk mee te laten denken of kijken. Ik kan meedenken met u als ouder, maar soms is het ook goed om op een laagdrempelige manier met uw kind ‘in gesprek’ te gaan of een paar gesprekjes te hebben.

En soms komen we erop uit dat het helpend kan zijn als uw kind een training gaat volgen. Dat biedt Kwadraad namelijk ook. Trainingen als ‘rots en water’, een fysieke weerbaarheidstraining. KIES training voor kinderen die te maken hebben met gescheiden ouders. Bikkels in de dop, een training voor kinderen die snel leeuwen en beren op de weg zien.

Kortom, we zoeken naar een meest passende aanpak voor wat nodig is bij de vraag!

Nogmaals, er kunnen vele vragen zijn, kleiner of groter; stel ze gerust. Ik ben bereikbaar via06-40 666 986 of a.tanis@kwadraad.nl. Mijn werkdagen zijn dinsdag, woensdag en donderdag. Aankomend schooljaar hoop ik op de woensdagmorgen in de even weken op school te zijn. Te beginnen op woensdagmorgen 4 september aanstaande vanaf 8.30 uur.

Het eerste halfuur is weer inloopspreekuur voor u als ouder. Stap gerust even binnen, van harte welkom!

Een hartelijke groet, Angela Tanis