Nieuwsbrief 16

Vrijdag 18 december 2020

Beste ouders/verzorgers

ZENDING

In de maand december hebben we € 26,10 voor de zending opgehaald. Hartelijk dank hiervoor!

BEDANKT

Afgelopen maandag hoorden we dat vanaf woensdag de scholen dicht zouden gaan. We hebben toen in een overleg besloten om dinsdag nog de Kerstviering te houden. Diverse mensen zijn toen snel aan de slag gegaan, zodat we nog op een fijne manier deze tijd voor en met de kinderen af konden sluiten. Ook aan de kinderen, die thuis waren, is gedacht, zij kregen hun pauzehap, lunch en werkjes thuisbezorgd. En konden zelfs een poosje met de klas verbonden zijn en dingen mee beleven. We kunnen met iedereen terugkijken op een geslaagde dag en zagen de kinderen met blijde gezichtjes rondlopen.

Bedankt Mevrouw Koppelaar (moeder van Daan - gr.5/6) en Mijnheer Jelier (vader van Celia- gr. 7/8). Jullie hebben ervoor gezorgd, dat alle kinderen konden genieten van een lekkere pauzehap en een heerlijke lunch. Bedankt AR voor het betalen van al dat lekkers!

Bedankt leerkrachten voor het snelle schakelen en het uitvoeren van het Kerstprogramma.

BEDANKT AC

Op donderdag werden alle kinderen thuis verrast met een heerlijke snoepzak. Deze is gegeven door de AC. We willen de moeder van Indy (gr. 5/6) vooral bedanken voor het klaarmaken van deze zakken en het uitdelen.

THUISONDERWIJS

Vanaf 4 januari gaan we verder met het thuisonderwijs. Deze dagen was het een stukje herhaling en geen moeilijk programma. Nu gaan we eerst genieten van de vakantie. Daarna opnieuw thuis aan de slag.

Van de leerkrachten kreeg ik het volgende door:

• Alle kinderen zullen in de periode één keer door de juf of de meester gebeld worden, via videobellen.
  • U kunt voor vragen terecht bij de leerkrachten onder schooltijd en via de mail of Classroom.
  • Vanaf 4 januari kunnen er chromebooks opgehaald worden. Dit kunt u bij mij aangeven via de mail, hieronder staat een schema hoe laat u het chromebook op kunt halen. Er wordt een snoertje om op te laden bij gegeven. We verwachten wel dat u zuinig met de spullen omgaat en als er schade is, dat u dit aan school betaalt.
  • Houd de berichten via mail, Klasbord en Classroom in de gaten.
  •

Groep 1/2: Zij hebben op maandag 4 januari een ophaalmoment voor het werk. De video's komen op Classroom en de planning wordt via de mail gestuurd. Ook staan er berichten op Klasbord.

Groep 3 en 4/5: Zij zetten hun planning per dag of per week op Classroom en sturen ook nog een mail. Er is voor deze groepen geen ophaalmoment, want de kinderen hebben alle spullen al thuis.

Groep 5 t/m 8: Ook voor deze groepen is het werk op Classroom te vinden. Zij hebben op maandag 4 januari wel een ophaalmoment.

ROOSTER VOOR WERK / CHROMEBOOK OPHALEN:

Op maandag 4 januari kan het werk voor groep 1/2 en groep 5 t/m 8 en de chromebooks opgehaald worden:

Van 8.30-8.50u: Alle gezinnen waar de achternaam met een A- B begint

Van 8.50-9.10u: Achternamen met  D t/m G

Van 9.10 - 9.30u: Achternamen met H t/m J

Van 9.45-10.10u: Achternamen met K t/m L

Van 10.10-10.30u: Achternamen  met M t/m R

Van 10.45-11.10u: Achternamen  met S

Van 11.10-11.30u: Achternamen met V t/m Z

TENSLOTTE

We hebben een hectisch jaar achter de rug en leven nog steeds in een onzekere tijd.

Ik las ergens: “Laten we ons niet te druk maken over hoe we het Kerstfeest moeten gaan vieren,  maar laten we er vooral denken waarom het Kerstfeest is geworden”. De Heere Jezus is geboren en kwam naar deze donkere wereld om een Licht te zijn voor zondige mensen, zoals u en ik. Gezegende Kerstdagen en een voorspoedig 2021 toegewenst. Veel sterkte voor iedereen, die ziek is, verdriet heeft of andere zorgen kent. Ook alle ouders straks weer sterkte toegewenst met het thuisonderwijs.

Een hartelijke groet van het team,

Ankie van Wageningen