Nieuwsbericht

Vrijdag 21 mei 2021

Beste ouders/verzorgers,

NIEUWE LEERLING

Marle Visser is net voor de meivakantie 4 jaar geworden. Ze is afgelopen maandag naar school gekomen en zit nu in de instroomgroep bij juf Astrid. Marle is het zusje van Vanya (gr. 5) en Eefje (gr. 2), we wensen haar een fijne tijd op de ONS toe.

NIEUWE LEERKRACHT

Er was een vacature voor een leerkracht in de bovenbouw, juf Mastenbroek gaat met zwangerschapsverlof en we kunnen extra personeel invullen vanwege de gelden, die de overheid gaat geven aan het onderwijs om evt. achterstanden door de Corona crisis weg te werken. Daardoor konden we een fulltime leerkracht gaan benoemen. We hebben iemand gevonden.

Na de zomervakantie komt meester Van de Werken uit Ooltgensplaat op onze school werken. Hij werkt nu in Ooltgensplaat en heeft veel ervaring met bovenbouwgroepen. We zijn blij dat de vacature is vervuld en wensen hem veel werkplezier op onze school toe. Op een later tijdstip zal hij zich via de nieuwsbrief aan u voorstellen.

OPBRENGST WANDELEN VOOR WATER

Groep 5 t/m 8 heeft met de sponsorloop voor Wandelen voor Water € 2874,54 opgehaald. Wat een mooi bedrag! Allemaal hartelijk dank namens de kinderen in Afrika.

LUIZENVRIJ

Alle kinderen zijn afgelopen maandag gecontroleerd op luizen. Gelukkig zijn we luizenvrij. Bedankt moeders voor de controle. Er waren een aantal kinderen niet op school, misschien kunt u thuis even controleren?

VRIJE DAGEN

Zondag en maandag mogen we het Pinksterfeest weer gaan vieren. Ook dinsdag hebben we nog een vrije dag. Geniet ervan.

KAMP GROEP 8

Groep 8 hoopt volgende week op kamp te gaan. Ze gaan woensdag t/m vrijdag naar Burgh-Haamstede. We wensen hen veel plezier en een fijn kamp toe.

NIEUWE WEBSITE EN APP

We hebben een nieuwe website en ook een nieuwe communicatie app. Hieronder informatie over de app van meester De Bakker:

Beste ouders,

Om u op de hoogte te houden van de activiteiten in en rondom de klas gebruiken we momenteel Klasbord. Binnen Stichting Kindwijs zijn alle bestaande websites van de scholen vernieuwd, daarbij is ook een nieuwe communicatie app ontwikkeld. Deze gaat de bestaande app van Klasbord per 1 juni vervangen. We zullen dus vanaf 1 juni niet meer via Klasbord communiceren, maar via de app Kindwijs. Wat moet u hiervoor doen? Volg onderstaande stappen om u aan te melden bij de nieuwe app.

App installeren op telefoon

Via het onderstaande stappenplan kunt u de app installeren op uw telefoon.

1. Open de store op uw telefoon.
  2. Zoek op Kindwijs
  3. Klik op installeren
  4. Vul uw mailadres is (waarop u uit ParnasSys mail ontvangt)
  5. Open de mail op uw telefoon
  6. Klik op de link (open deze met Kindwijs)
  7. U ziet de nieuwsberichten en de kalenderitems die ook op de website staan.
  8. Mocht het aanmelden niet lukken, laat dit dan weten aan meester De Bakker: m.debakker@cbs-oranjenassau.nl

App openen op computer/laptop

De app is ook bereikbaar op de computer via: app.kindwijs.org. Typ daar het mailadres dat gebruikt wordt in ParnasSys. Je kunt inloggen met een link in je mail of met een wachtwoord dat je eenmalig instelt. Klik dan op ‘inloggen met wachtwoord’ en ‘wachtwoord vergeten. Volg de aanwijzingen.

Op deze app kunt behalve nieuwsberichten uit de klas ook belangrijke data zien en zal voortaan de nieuwsbrief worden gepubliceerd. In de nabije toekomst hopen we de Kindwijs App verder uit te breiden met een absentie en oudergesprek module.

BIJLAGE ROTS EN WATER TRAINING

In de bijlage vindt u informatie over de Rots en Watertraining voor de leerlingen van groep 3, 4 en 5.

TENSLOTTE

We wensen u goede en gezegende Pinksterdagen toe.

Een hartelijke groet van het team,

Ankie van Wageningen